Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Brzechwy

Logo - Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Brzechwy

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Brzechwy (Jaworowa 5, 24-100 Puławy, tel: 81 8868564, email: sekretariat@sp3.pulawy.pl sp3@um.pulawy.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Brzechwy.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2013-06-11.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-21.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Arkadiusz Potocki, e-mail: sp3@um.pulawy.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 48 66 394 17 77. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych i słabosłyszących;
  • nie wszystkie pliki do pobrania są w pełni dostępne. Może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do zdjęć, tabel, wykresów i grafik;
  • część dokumentów umieszczona jest w formie skanów.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności: 2020-03-30.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Arkadiusz Potocki,  adres poczty elektronicznej: sp3@um.pulawy.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu (81) 886-85-64, kom. 663-941-777. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, lub elementu strony internetowej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Szkoła posiada 6 wejść do budynku, 6 wejść posiadają schody, 1 wejście posiada podjazd dla wózków inwalidzkich – wejście główne od ul. Jaworowej 5.

Przybycie do szkoły można zasygnalizować dzwonkiem znajdującym się przed wejściem głównym do budynku. Portiernia znajduje się po lewej stronie za wejściem głównym do budynku szkoły. Sekretariat znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego.

Wejście główne prowadzi na parter szkoły. Na parterze budynku możliwe jest poruszanie się na wózku inwalidzkim, którym można wjechać platformą schodową – przy wejściu głównym.

W placówce znajdują się trzy kondygnacje. Do piwnicy i na trzecią kondygnację prowadzą schody, pozbawione dostosowania do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Szkoła nie dysponuje dostosowaniami takimi jak: informacje głosowe, pętla indukcyjna, winda.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parkingu szkolnym. Szkoła dysponuje 1 miejscem parkingowym.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Istnieje możliwość wyjścia do osoby niepełnosprawnej na zewnątrz, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub e-mailowym.

10. Informacje dodatkowe